Studijų programa

Žurnalistikos kursas moksleiviams

Svajojate tapti profesionaliu žurnalistu? Mėgstate filmuoti, fotografuoti ir norėtumėte tai išmokti daryti geriau? O galbūt laisvalaikiu klausotės įvairių tinklalaidžių (angl. podcasts)? Jums patinka susipažinti su skirtingos kultūros ir patirties žmonėmis, norėtumėte išmokti juos prakalbinti ir manote, kad esate pakankamai dėmesingas, jog juos išgirstumėte ir suprastumėte? Norite prisidėti prie kokybiškos žurnalistikos Lietuvoje kūrimo? Jei į visus klausimus atsakėte taip, šios studijos skirtos būtent jums!

Studijų pradžia: 2019-01-03

Programa

Mokymų metu bus paliestos ir su moksleiviais aptartos tokios temos:

  • Kas yra žurnalistika? Kokie yra pagrindiniai etiškos žurnalistikos principai? Etikos dilemos, su kuriomis susiduria šiuolaikinis žurnalistas. Kritiško požiūrio į žiniasklaidoje aptiktą informaciją ugdymas.
  • Gebėjimų atpažinti etiškos ir neetiškos žurnalistikos pavyzdžius kasdieniame informaciniame sraute ugdymas. Įgūdžių kurti etišką ir įdomų žurnalistinį turinį formavimas.
  • Šiuolaikinių technologijų ir žurnalistikos ryšys, jų pritaikymas istorijos pasakojime. Moksleivių turimų ir kasdien naudojamų išmaniųjų technologinių priemonių pritaikymas žurnalistiniame darbe. Susipažinimas su naujausia technika, naudojama profesionalių žurnalistų.
  • Kuriami skirtingų raiškų (garso, rašto ir vaizdo) pasakojimai visuomenei aktualiomis temomis. Įsigilinama į konkrečią dominančią sritį, bendraujama su jų atstovais. Konkrečios srities pažinimas renkant ir apdorojant interviu metu surinktą informaciją.

Mokymo būdai ir pagrindinis kurso tikslas

Sudaryti galimybes įvaldyti inovatyvias žurnalistinių istorijų pasakojimo (angl. storytelling) internete technikas (video pasakojimus, tinklalaides, fotografiją, web-dokumentiką, skirtingų raiškų – rašto, garso vaizdo panaudojimą, formuojant pasakojimus), kurios moksleiviams padėtų geriau pažinti ir kartu išmokytų efektyviai paskleisti žinią visuomenei aktualiomis temomis.

Kurso struktūra

144 valandų kursą sudaro:

  • Įvadas į šiuolaikinę žurnalistiką. Žurnalisto karjeros kūrimas: nuo vizijos iki realių veiksmų.
  • Vaizdo žurnalistika. Pasakojimo būdai ( storytelling) – kaip inovatyviai ir naujoviškai pateikti žurnalistinį pasakojimą.
  • Garso žurnalistika, tinklaveiklos ( podcastai).
  • Vaizdo ir garso žurnalistika, ruošimasis praktiniam darbui. Ruošimasis praktinio darbo, žurnalistinio pasakojimo įgyvendinimui.
  • Savarankiškas darbas namuose (žurnalistinių pasakojimų perkūrimas, taisymas, tobulinimas).
  • Namų užduočių aptarimas. Interviu ėmimas iš pašnekovų: praktikavimasis filmuoti, montuoti, išrašyti interviu, rašyti scenarijų.
  • Pasirinkto žurnalistinio pasakojimo montavimas – rašytinio teksto rengimas, vaizdo montažas, nuotraukų redagavimas ar garso montažas, ruošiant jį tinklalaide. Demo versijų kūrimas ir aptarimas.
  • Galutinių rezultatų pristatymai.* Sukurtų pasakojimų viešinimas pasirinktoje erdvėje (internetinėje platformoje/puslapyje). Dalyvių refleksija.

*geriausi darbai bus publikuojami geriausiose Lietuvos žiniasklaidos priemonėse.

Dėstytojai

Reda Stangytė

Studijų programos vadovė

Reda Stangytė

Žurnalistė, redaktorė (Naujienų portalas LRT.lt)

Karolis Pilypas Liutkevičius

Karolis Pilypas Liutkevičius

Videografas/multimedijų žurnalistas (Multimedijų agentūra „Nanook“)

Karolis Vyšniauskas

Karolis Vyšniauskas

Tinklalaidžų (angl. podcasts) vedėjas ir prodiuseris (Multimedijų agentūra „Nanook“)

Mindaugas Drigotas

Mindaugas Drigotas

Multimedijų žurnalistas (Multimedijų agentūra „Nanook“)

Studijų kaina: Nemokama

Artimiausi mokymai moksleiviams: SAUSIO 3–7 BEI VASARIO 18–22 DIENOMIS.

REGISTRACIJA  iki GRUODŽIO 29 DIENOS

Reikalavimai dalyviams

Atrankoje į žurnalistikos kursą kviečiami dalyvauti motyvuoti 15–19 metų moksleiviai, norintys patirti video žurnalistikos skonį.

Su kiekvienu kurso dalyviu bus pasirašomos sutartys, pagal kurias:

Kurso dalyviai įsipareigoja aktyviai dalyvauti visuose 11-koje užsiėmimų. Praleidus nors vieną, dalyvavimas tolesniuose kurso užsiėmimuose bus stabdomas, o Lietuvos žurnalistikos centro/LŽC kurso baigimo pažymėjimas neišduodamas.

Kurso dalyviai įsipareigoja padedant mokytojams video reportažus, tinklalaides (angl. podcasts) ar multimedijų pasakojimus parengti iki kurso pabaigos.

Apie tikslią paskaitų vietą Vilniaus senamiestyje informuojami studijų sutartis pasirašę dalyviai.

 

„Interviu su pabėgėliu man įsiminė labiausiai, nes buvo labai įdomu pažinti žmogų, sužinoti jo istoriją ir su juo pabendrauti. Labiausiai bijojau, kad bus bloga garso kokybė ir nieko nepavyks pakeisti, bet laimei, viskas buvo gerai. Buvo labai netikėta pajusti ribą, kai iš pradžių žmogus sako tą, ką pasakytų daugeliui žurnalistų ir kai po kažkurio laiko jis atsitveria ir pradeda su tavim bendrauti ne kaip su žurnalistu, bet kaip su savo pažįstamu.“

Agata
Žurnalistikos programos moksleiviams absolventė

„Išvydau visai kitokią žurnalistiką, apie kurią anksčiau nežinojau. Negalvojau, jog žurnalistika gali būti tokia kinematografiška, estetiška, kurianti įdomų turinį. Anksčiau žurnalistą įsivaizdavau tik kaip bėgiojantį paskui kokią auką ir akiplėšiškai reikalaujantį „tiesos“. Nepasakyčiau, jog prieš kursus degiau noru būti žurnalistu, tačiau dabar ta kokybiška, „nanookiška“ žurnalistika man pasirodė itin patraukli ir yra įrašyta mano būsimų profesijų sąraše.“

Nojus
Žurnalistikos programos moksleiviams absolventas

„Labiausiai patiko organizatorių ir dėstytojų bendravimas. Tai buvo varomoji jėga, dėl kurios labiausiai laukdavau kiekvieno sekmadienio. Patiko teorinių žinių įtvirtinimas praktiškai – namų darbai buvo įdomūs, jų kiekis buvo idealus.
Išmokau tikrai daug: nuo Kulešovo efekto, iki įdomaus klausimyno sudarymo. Bet bene labiausiai šie kursai išmokė klausytis. Klausytis savo komandos narių. Mokymai dar ugdė mano kantrybę ir supratingumą.“

Rytenė
Žurnalistikos programos moksleiviams absolventė