Lietuvos žurnalistikos centras kartu su žurnalistų ir medijų profesionalų kolektyvu NARA ir LRT žurnalistais kviečia mokytojus ir moksleivius jungtis į visus mokslo metus veiksiančią Žurnalistikos laboratoriją, kurios metu moksleiviai kartu su profesionaliais žurnalistais atnaujins savo mokyklos laikraščio koncepciją. Šioje programoje moksleiviai bus supažindinti su pagrindiniais etiškos žiniasklaidos principais ir sužinos kaip galima vien naudojantis savo mobiliojo telefono galimybėmis parengti aukštos kokybės žurnalistinį turinį (tiek raštu, tiek audio ar video) ir taip skatinti diskusiją jiems rūpimomis temomis.
Programa. Mokymus sudaro du etapai:
Kurso struktūra:
Programoje dėstys profesionalūs žurnalistai, įgiję patirties Lietuvos ir tarptautinėje žiniasklaidoje.
Nuo 2016 m. vadovaujamės kolektyvine patirtimi
Lietuvos žurnalistikos centro vadovė, žiniasklaidos tyrėja. Sukaupusi 10 m. darbo patirties Lietuvos žiniasklaidoje.
,,NARA'' tinklalapio ir tinklalaidės redaktorius, vienas Lietuvos tinklalaidžių (podcasting) pradininkų, užsiimantis medijų edukacija. Anksčiau yra kūręs pokalbių laidas LRT radijuje, „Žinių radijuje“, publikavęs tekstus „Deutsche Welle“ ir DELFI. Interesų sritys žurnalistikoje – politika, socialiniai judėjimai, švietimas, kartų susidūrimai.
Žurnalistų ir medijų profesionalų kolektyvo ,,NARA'' įkūrėja, multimedijų žurnalistė, pasakojimai dažniausiai yra apie žmogaus ir gamtos ryšį, socialines problemas bei kultūrą. Rengti foto ir video pasakojimai publikuoti „National Geographic“, „Al Jazeera“, „GEO“, „WIRED“, „Geographical Magazine“, „Deutsche Welle“, „Der Spiegel“ ir daugelyje kitų žiniasklaidos priemonių skirtingose šalyse. Už savo darbus yra pelniusi apdovanojimų tarptautiniuose konkursuose bei festivaliuose.
LRT.lt portalo vyriausiojo redaktoriaus pavaduotoja ir politikos redaktorė, Vilniaus universitete dėsto šiuolaikinę naujienų žurnalistiką. Yra dirbusi žurnale „Veidas", redaktore naujienų portale „Delfi'" rubrikose: Delfi pilietis, politika ir užsienio naujienos, vedusi LRT radijo pokalbių laidą „Aktualijų studija". Be to, yra dirbusi prezidentūros spaudos tarnyboje, Lietuvai pirmininkaujant Europos Sąjungos tarybai atstove spaudai. Yra knygų apžvalgų tinklaraščio „Knygos nugarėlė" autorė.
,,NARA'' žurnalistė, kuria tinklalaides ir ilgos apimties tekstus žmogaus teisių temomis, taip pat užsiima medijų edukacija. Prieš tai trejus metus dirbo LRT radijo Naujienų tarnyboje, rengė pranešimus žinioms ir pasakojimus laidoms „Ryto garsai“ „10-12“, „Lietuvos diena“, „60 minučių“, bendradarbiavo su laidomis „Sveikata“ ir „Vienkartinė planeta“.
LRT žurnalistė, tinklalaidės rusų k. „CoMeta“ autorė ir redaktorė. 2020 m. iš LR Vyriausybės Tautinių mažumų departamento gavo apdovanojimą už tarpkultūrinio dialogo skatinimą ir 2021 m. už išskirtinę išliekamąją vertę turintį žurnalistinį darbą. Animacinių filmų, mokumentikos projekto Polyrabbit.Duplicate bendraautorė, keli šio projekto kūriniai yra papildę MO kolekciją. Be to, 2010 m. „Sidabrinėje gervėje” buvo apdovanota už geriausią animacinį filmą „Tiulis” bei yra tarptautinių kino festivalių dalyvė.
Portalo LRT.lt naujienų redaktorė, daugiausiai rašanti politikos ir ekonomikos temomis.
LRT radijo ir televizijos žurnalistas
Seimo kanceliarijos informacijos ir komunikacijos departamento Spaudos biuro vedėja. Prieš tai dirbusi BTV, TV3 ir laisvai samdoma žurnaliste.
Portalo LRT.lt žurnalistė, rašanti kultūros ir laisvalaikio temomis
LRT.lt portalo aktualijų žurnalistė, besidominti žmogaus teisių ir socialinėmis temomis.
LRT radijo žurnalistė, kurianti radijo dokumentikas.
Projektą finansuoja JAV ambasada Lietuvoje.
Registracija
Mokytojų registracija į pirmąjį mokytojams skirtą Žurnalistikos laboratorijos susitikimą nuotoliniu būdu (iki spalio 3 d.). Registracija: https://forms.gle/TdUA9ZPk9JkNAyv47
Mokyklų laikraščių komandų paraiškos pildomos (iki spalio 10 d.). Anketą turėtų pildyti mokytojas, kuris kuruos mokyklos laikraščio projektą. Registracija: https://bit.ly/3BOq1dp
Atrankoje į žurnalistikos kursą kviečiamos dalyvauti motyvuotos mokyklų laikraščių redakcijų komandos, norinčios atnaujinti savo mokyklos laikraščius. Prioritetas teikiamas Lietuvos regionų bei tautinių mažumų mokykloms.
Kurso dalyviai įsipareigoja padedant mokytojams parengti video reportažus, tinklalaides (angl. podcasts) ar multimedijų pasakojimus iki kurso pabaigos.
Išvydau visai kitokią žurnalistiką, apie kurią anksčiau nežinojau. Negalvojau, jog žurnalistika gali būti tokia kinematografiška, estetiška, kurianti įdomų turinį. Anksčiau žurnalistą įsivaizdavau tik kaip bėgiojantį paskui kokią auką ir akiplėšiškai reikalaujantį „tiesos“. Nepasakyčiau, jog prieš kursus degiau noru būti žurnalistu, tačiau dabar ta kokybiška, „nanookiška“ žurnalistika man pasirodė itin patraukli ir yra įrašyta mano būsimų profesijų sąraše.
Nojus
Žurnalistikos programos moksleiviams absolventas
Interviu su pabėgėliu man įsiminė labiausiai, nes buvo labai įdomu pažinti žmogų, sužinoti jo istoriją ir su juo pabendrauti. Labiausiai bijojau, kad bus bloga garso kokybė ir nieko nepavyks pakeisti, bet laimei, viskas buvo gerai. Buvo labai netikėta pajusti ribą, kai iš pradžių žmogus sako tą, ką pasakytų daugeliui žurnalistų ir kai po kažkurio laiko jis atsitveria ir pradeda su tavim bendrauti ne kaip su žurnalistu, bet kaip su savo pažįstamu,
Agata
Žurnalistikos programos moksleiviams absolventė
Labiausiai patiko organizatorių ir dėstytojų bendravimas. Tai buvo varomoji jėga, dėl kurios labiausiai laukdavau kiekvieno sekmadienio. Patiko teorinių žinių įtvirtinimas praktiškai – namų darbai buvo įdomūs, jų kiekis buvo idealus.
Išmokau tikrai daug: nuo Kulešovo efekto, iki įdomaus klausimyno sudarymo. Bet bene labiausiai šie kursai išmokė klausytis. Klausytis savo komandos narių. Mokymai dar ugdė mano kantrybę ir supratingumą.
Rytenė
Žurnalistikos programos moksleiviams absolventė